08 November 2010

Cara Mengatasi Asthma(Lelah)

     Salam & Salam sejahtera semua.....Tentang Asthma,saya penah lalui sejak kecil lagi dari aruah ayah saya...Kira penyakit keturunan...Jadi,apa yang saya buat ialah setiap hari saya cuba lompat setempat di rumah hanya 30saat setiap hari.Lama kelamaan saya cuba tingkat kan lompat setempat selama 1 minit,2 minit,3 minit hingga saya tekad untuk cuba joging d pantai....
      Jadi,saya pun cuba walaupun penat sikit demi sikit saya terus kan sehingga saya betul2 rasa penat....Lama kelamaan saya melakukan aktiviti yg sama sehingga hari ini apabila saya jogging Asthma saya kurang...Walaupun penyakit ini belom dapat penawarnya,saya pasti dengan apa yang saya lalui ini dapat megurang kan Asthma saya.Saya harap sesiapa yang mempunyai Asthma,saya syorkan anda mencuba tetapi jangan memaksa diri keterlaluan.....Itu saja cara saya dapat menerangkan Cara Mengatasi Penyakit Asthma..Maaf kan saya jika saya tersalah taip atau apa2 saja...Yang buruk datang dari saya & yang baik datang dari Allah S.W.T.

No comments: