21 October 2013

Hapus kan Pembuli 100%

Assalamualaikum

안녕하세요(Annyeonghaseyo) to all my blog readers.Semakin hari dunia semakin maju dan Kaum Melayu Ku & Generasi Ku semakin hari semakin memalukan dengan berbagai gejala dim lakukan,kalau nak di senaraikan di dalam entry Yas,pasti tak terhitung jari untuk menaip kerna pelbagai hal.Baru-baru ni di kejut kan 1,2 video yang di upload dari laman sosial ter Top di dunia iaitu FACEBOOK...Anak muda Melayu bergaduh & membuli,tapi bukan lelaki.Malangnya kaum Hawa (perempuan) mengambil gelaran sebagai pembuli.Sangat sedih bagi Yas,kaum & generasi Yas sendiri yang buat & upload video.Untuk apa membuli? yang di buli kenapa tidak mempertahankan diri?! Bangkit lah Kaum Melayu! Generasi Ku!...Gaduh sana sini,buli sana sini,kaum sendiri agama sendiri pulak tuh..

Selalunya kes perempuan bergaduh & membuli tak lain tak bukan adalah kes rampas pakwe dari aku,aku kat hang..hang kat aku...Eh! sekolah bagi habis dulu,pakwe-pakwe,cintan cintun ni tolak tepi please.Sedih melihat kes macam ni..Fikir-fikir kan lah wahai generasi Ku.

Yas sebagai Penulis Blog Seni Mempertahankan Diri & Jurulatih Seni Mempertahankan Diri menasihatkan kepada Ibu bapa dan anak-anak tidak kira umur berjinak lah dalam Seni Mempertahankan Diri tidak kira seni apa yang anda ingin kan..Silat? Muay Thai,TaeKwon-Do ITF,MMA,Judo,Aikido? Kung-Fu? Pilih saja seni di negara kita Malaysia dan amalkan seni tersebut sehingga akhir hayat Mu supaya persiapan diri sentiasa bersedia untuk mempertahankan diri hingga ke tahap titisan darah yang terakhir jika itu jalan terakhir kerana niat kita adalah MEMPERTAHANKAN DIRI..

Akhir kata,pelajari lah Seni Mempertahankan Diri,amal kan seni tersebut.Yang sedang belajar,teruskan dan JANGAN berhenti berlatih.Yas sebagai anak muda pun ada masa nak bergaduh tapi Yas pilih jalan terbaik iaitu bawak berbincang dengan nada yang lemah lembut agar tiada pergaduhan dan meningkatkan rasa hormat antara satu sama lain.


I Lead You Read.

No comments: