30 August 2012

Kes Ragut Di Kelantan Yang Dasyat

Assalammualaikum

Dunia kini semakin kejam,tanpa belas kasihan,dan tindakan yang di lakukan kini makin meningkat kes-kes ragut,pecah rumah,bunuh membunuh.Fikir-fikirkan lah wahai pembaca blog,kita warga belia,warga Malaysia!  perlu ada kesedaran dan tanggung jawab.Malah,warga belia seperti korang perlu mempelajari Seni Mempertahankan Diri tak kira Silat,Taekwon-do dan lain-lain.

Sekitar jam 4 petang semalam, seluruh negeri Kelantan terutama di Kota Bharu gempar dengan siri jenayah ragut menggunakan parang disini. Mangsa seorang wanita diragut oleh seorang yang tidak dikenali dengan peragut bersenjatakan parang menetak mangsa sehingga menyebabkan tangan mangsa hampir terputus. Kejadian malang ini berlaku di Jalan Sultanah Zainab berhampiran Kedai Tudung TURSAB. Jalan dipenuhi darah yang mengalir, dan laluan traffik dikatakan penuh sesak di samping kehadiran polis bagi mengawal keadaan.

Saya dan rakyat Malaysia berdoa agar keadaan mangsa ragut agar cepat sembuh. Semoga Allah akan membalas segala kejahatan yang peragut lakukan terhadap mangsa.


Tips Yang Korang Perlu Berwaspada:-

Di tujukan kepada Kaum Hawa/Perempuan:

-Girls,macik2=Tak perlulah pakai barang kemas berlebihan,nak tunjuk kaye pun tak payah lah.Just,pakai je cicin kahwin/tunang korang,pakai ala kadar jer.

-Ketika hendak membawa hand beg,kalau jalan di tepe jalan.Beg tersebut perlu di galas di sebelah yang tiada kenderaan lalu.I mean,kalau sebelah kanan laluan kenderaan beg korang kena galas sebelah kiri.

-Tidak cukup dengan menggalas hand beg korang dengan cara begitu.Actually,korang tak payah sangat nak berstyle,menunjukkan yang korang ade hand beg baru lah bagai.Just bawak purse yang ada duit dan Ic.kad kredit,kad bank?! Hah! Kalau dah ade duit di tangan,tak payah lah bawak kad-kad lah bagai betul tak? Korang fikit kan lah.Tak payah nak bawak kad-kad macam nak habis kan duit dalam 1 hari je.

-Yang terakhir,korang especially kaum hawa WAJIB mempelajari Seni Mempertahankan Diri sebab dunia sekarang perompak,penyamun,geng pecah rumah,dan geng-geng jahat lah bagai sentiasa ada basic dalam Seni Mempertahankan Diri,paling koman dia orang ade weapon/senjata seperti pisau,pistol,kayu baseball dan lain-lain.
Korang Tanya mana nak belajar Seni Mempertahan kan Diri ?! Pergi shoping,karoke,dan lain-lain tau.Adik-adik,kakak-kakak,makcik-makcik sekalian! Pergi lah mendaftarkan diri di Gym Martial art yang berdekatan dengan anda,di sekolah-sekolah pasti ada.

Mahal?! Oh,beli emas,hand beg,hand fon baru semua mampu.Actually,korang kena mampu dan tak lah mahal untuk mempelajari ilmu ni.Sesetengah jurulatih sangat baik hati kalau korang betul-betul nak belajar,saya pasti korang akan dapat diskaun sikit.So,jom lah ramai-ramai belajar martial arts!


I lead,You read.